Hogyan lehetne átalakítani Budapest villamoshálózatát? Most kiderül! Érkezzék egy több részből álló tervezet csomag, melynek 1. részében a ferencvárosi és a dél-pesti lehetőségeket tekintjük át. A tervezet ezekben a térségekben érinti mind a vonalhálózat, mind pedig a típusok átszervezési lehetőségeit. Először nézzük a vonalhálózat átalakítási lehetőségeit!
Első lépésként lehetne átszervezni a 2-es villamos közlekedését. A járat több ponton változna: egyrészt a 2-es villamosok a Jászai Mari tértől a Haller utca / Soroksári útig a jelenlegi nyomvonalon, onnan pedig a 24-es valamint az 51-es villamosok vonalán a Nagysándor József utcáig közlekednének. A járat jelenlegi vonalán (Jászai Mari tér - Közvágóhíd H) pedig indulna egy betétjárat 2A jelzéssel. A 2-2A járatok a közös szakaszon (Jászai - Haller / Soroksári) csúcsidőben 4, azon kívül 5, hétvégén pedig 7-8 percenként járnának. A járat megállási rendjében is lehetne módosítani, mégpedig úgy, hogy a járat a Gubacsi út menti kis forgalmú Magyar Aszfalt és Timót utca megállókban nem állna meg. A Haller utca és a Mester utca térségéből a Közvágóhíd átszállásmentes elérése érdekében a ferencvárosi szakaszon szintén lehetne egy betétjárat 2Y jelzéssel a Ferencváros vasútállomás - Málenkij Robot Emlékhely és a Közvágóhíd H között nagyjából a jelenlegi kocsiszíni menetek útvonalán (Könyves Kálmán körút - Mester utca - Haller utca - Soroksári út). Ez a betétjárat teljes üzemidőben minden nap 12-15 percenként járna.https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3e/Tram_car_%281359%29_Budapest.jpg
Másodsorban át lehet szervezni a 24-es villamos közlekedését is. Ez a járat két részre szakadna: az alap 24-es járat a Keleti pályaudvar M-től a Közvágóhíd H helyett a Mester utcán át a Mester utca / Ferenc körútig járna, nagyjából úgy, ahogy a jelenlegi 24G járat. Ez a járat hétköznap a csúcsidőben 5 percenként, egyéb időszakokban pedig 8-10 percenként járna. Az alapjárat mellett indulna egy betétjárat 24A jelzéssel a jelenlegi 51A vonalán a Mester utca / Ferenc körút és a Ferencváros vasútállomás - Málenkij Robot Eh. között. A 24-24A járat közlekedése kapcsán egy elég érdekes helyzet állna elő: az alap 24-es villamos reggel 8:30-tól este 21:45-ig közlekedik, reggel 8:30 előtt és este 21:45 után pedig lenne 24A a Málenkij Robot Eh.-ig. Ez a járat a 2Y-al összehangoltan kb. 6-7 percenként indulna.https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6d/24-es_villamos_(1589).jpg
A járatok átszervezéséhez a típusok átszervezése is dukál (ehhez a Fradiban és a Szávában kéne variálni): a 2-2A-2Y járatcsaládra a 30 KCSV-ből 27-et lehetne kiadni a Fradiból (9 szerelvény jut mind 3 vonalra), a 24-24A vonalon viszont már nem ily egyszerű a helyzet, ugyanis - mint ahogy a járatok átszervezésénél szerepel - a 24-24A járatpár úgy közlekedne, mint a jelenlegi 51-51A páros, vagyis a villamos üzemkezdettől valameddig 51A-ként közlekedik, viszont egy pillanatban a Mester utca / Ferenc körútnál 51A-ról 51-re vált. Ebben az esetben tehát a 24-24A járműkiadása a jelenlegihez (10 db) képest lefeleződne, vagyis a vonal egy részét a Fradiból (ezek ingáznának üzemkezdettől kb. 8:30-ig, illetve 21:30-tól üzemzárásig 24A-ként a Málenkij Robot Eh-ig), a másik részét pedig a Szávából adnák forgalomba a Határ út - Gubacsi út - Mester utca útvonalon.
Akinek ez nem volna elég, ugyanezen tervezetnek a térképes verziója (megállóhelyekkel és útvonalakkal) ezen a linken elérhető.
Hamarosan érkezik a csomag többi része is!
Kövesse Facebook-oldalunkat, hogy minnél hamarabb értesüljön a hasonló tartalmakról!