A budapesti közlekedésről a mindennapokban

Villamoshálózat-fejlesztés 2. rész: az egykori 44-es és a 67-es villamos utolsó napjai illetve jövőbeni feltámasztásának lehetőségei

2018. június 29. - Farkas Bence Máté

Aki annak idején utazott a Thököly úton vagy a Mexikói úton villamossal, az bizony jelenleg igencsak visszasírja ezeket a tujákat, mivel itt jelenleg millióféle buszjárat (vegyesen alapjárat és gyorsjárat) közlekedik, ezek viszont baromi zsúfoltan járnak (kivéve persze a 7E). Bár mostanság az az igazság, hogy a reggeli és délutáni csúcsban Én is egyre több 7E-t látok majdnem tele. Ezzel ellentétben a többi járaton viszont teltház van szinte egész nap. Ennek megoldására lehetne feltámasztani az egykori villamosjáratokat. Hogy hogyan? Most kiderül! Előbb viszont tekintsük át a járatok megszűnése előtti napokat illetve a járatok jövőbeni pótlását.

Mind a 44-est, mind pedig a 67-est az M2-es, K-Ny-i metró irtotta ki a Rákóczi útról, mivel a metró tervezői úgy gondolták, hogy a metró a gyorsaság miatt kiválhatja a Rákóczi úti tengely felszíni közlekedését, így a Thököly úti tengely felől érkezők a kényszerű átszállás ellenére is a metrót választják majd. A villamosokat  ennek szellemében szüntették meg. Az évek folyamán a villamosvonalak kihasználtsága drasztikusan csökkenni kezdett, a 7-es buszcsalád forgalma azonban ezzel arányosan ugrásszerű növekedésnek indult. Ez a 44-es villamosnak már szinte azonnal megadta a kegyelemdöfést, azonban a 67-es kihasználtsága is egyre jobban csökkent. 1988-tól már nem is osztottak be pótkocsikat a 67-es szerelvényeibe. Mivel a járat jelentősége csökkent, a pályára is egyre kevesebb gondot fordítottak, így mind a Thököly úton, mind pedig a Mexikói úton egymást érték a 20–25 km/h-s sebességkorlátozások.

Az utolsó 44-es villamos 1995. szentestéjén, az utolsó 67-es pedig 1997. március 11-én döcögött el a Thököly úton és a Mexikói úton. A Mexikói úti, tropa állapotú vágányokra hivatkozva 67V pótlóbuszt indítottak a Keleti pályaudvar és a Mézeskalács tér között, ezt viszont a 2008-as paraméterkönyv bevezetésével szüntették meg, helyette összevonták az 5-ös és a 25-ös járatokat, így indult el az "új" 5-ös Pasarét és Rákospalota között csuklós járgányokkal.

És most: következzék a tervezet. A 44-es és 67-es villamosok az egykori állapotok szerint a Keletitől közlekednének Zugló/Rákospalota felé. A 44-es villamos külső végállomása a Rákos-patak partján, a 67-esé pedig a MÁV-telepnél lehetne. A járatok a közös szakaszon (Zugló vasútállomás - Keleti) 4 percenként járnának, így kb. biztosítható a jelenlegi kapacitás a Thököly úton. Viszont az egyetlen kardinális kérdés az, hogy hogyan végállomásozzanak a tuják a Keletinél. Nos, erre lehet egy opciós megoldás egy olyan végállomás, mint a bécsi Schottentor villamos-végállomás, ahol a villamosok egymás alatt végállomásoznak. Ez a Keletiben is megoldható lenne az aluljáróban (persze egyszintes, kétvágányos hurokkal). A másik megoldás erre pedig az, hogy a villamosok a Keleti pályaudvar egykori parkolójába érkezzenek, és innen is induljanak.

Annak érdekében, hogy a Mexikói út és a Korong utca térségéből átszállás nélkül el lehessen érni Bosnyák téri piacot, a piac nyitvatartási idejében 67-es villamos mellett járhatna egy betétjárat 67A jelzéssel a MÁV-telep és a Rákos-patak között. Ez a járat 8 perces követéssel közlekedhetne.

A másik nagy kérdés az, hogy milyen járgányok járjanak itt. Ezzel kapcsolatban egy komplex megoldást lehetne véghez vinni: a Keleti pályaudvarnál a 24-es villamos végállomásának egyik vágányát össze lehetne kötni a tervezett föld alá süllyesztett végállomással, és így kapcsolat nyílhat a Thököly út és a Baross kocsiszín között. Így a 44-re és a 67-re lehetne a Barossból adni iker Tatra-t, a betétjáratra (67A) pedig Zuglóból fel lehetne szabadítani néhány TeWe-t (kb. 7-8 db-ot), Így ugyanis a betétjáratok egyeneságon jutnak be a kocsiszínbe.

Kövesd Facebook-oldalunkat, hogy minnél hamarabb értesülj a legfrissebb tartalmakról!

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestikozlekedesrol.blog.hu/api/trackback/id/tr4114081763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FF 2018.06.30. 09:50:11

Én is visszasírom ezeket a járatokat, de a Keletinél már két metróvonal is van a föld alatt. Kétségeim vannak, hogy férne oda még villamos is.

hbo 2018.06.30. 09:53:09

az 5-ös a legjobb dolog ami tortenhetett Rakopalotaval, nem lenne jo ha plusz atszallai kenyszer epulne a rendszerbe. Valamint a reggeli dugo mar az Erzsebet Kiranynen is mindennapos, szoval meg kellene szuntetni a pataktol a parkolo savot.

Alick 2018.06.30. 10:15:49

Gondolom a Thököly-n a buszsávot visszavezetnék a villamossínekre.

pina noir 2018.06.30. 10:41:14

FF : A Thököly a Keletitől kezdődik, nem? A 2-es pedig nem erre megy tovább, hanem az Stadionok felé. Egy ilyen villamos a 4-es metro meghosszabbításának lehetne az alternatívája.
Mikor vezetik már be a dugódíjat?? AZ EU nem ehhez kötötte a metrotámogatást?

Nemzeti Dohányos 2018.06.30. 11:03:11

A Rákóczi út jelenleg sokkal "élettelibb", mint az Üllői, mert itt van komoly felszíni kapacitás, nem csak metró. Ha behozol egy csak keletiig járól villamost, a buszokat meg gyakorlatilag megszűnteted, akkor a Rákóczi is kihal. Ráadásul ezzel az utasokkal kibasznál, Bosnyák környékére járok dolgozni hármas metró vonaláról, most van egy kényelmes átszállás Ferenciek terén, ehelyett lenne kettő, mindezért elbaszni sok milliárdot. Én vagy munkahelyet váltanék, vagy vennék egy kocsit.

Szerencsétlen négyes metrót kellene meghosszabbítani Bosnyákig, nem politikai okokból elgáncsolni, és egy félkész metróra mutogatni, hogy kevesen használják (ennek ellenére ha mégis azzal megyek, rendszerint tele van). Egy 67-est úgy lenne értelme feltámasztani, hogy Zugló vasútállomástól indulna, így a vasútról és a négyes metróról is át lehetne szállni rá, kellene hozzá egy km új vágány és pár új szerelvény. A Bosnyáktól meg tanulmányt készíteni, hogy újra villamos, továbbra is buszok, vagy négyest tovább vinni esetleg a felszínen. Ha megvalósul a kettes metró-hév összekötés, akkor pár alstrom szerelvény amúgy is feleslegessé válik (nem tudnak kimenni a hév vonalra), azokkal lehet kiszolgálni a hosszabb négyes nagyobb járműigényét.

Arcade Macho 2018.06.30. 12:28:55

en a Vaci uton allitanam vissza

Arcade Macho 2018.06.30. 12:31:09

Bosnyakig lehetne az a villamos akovetkezo feltelekkel:
1., a fold alatt fusson
2., csak a Hunagrianal alljon meg utkozben
3., az M4 szerelvenyeirol ne kelljen leszallni

tena_lady 2018.06.30. 12:32:40

Ennek az egésznek már megint semmi értelme. A pesti városfalat ne építsük vissza? Előre haladjunk már, ne hátra! A Rákóczi és a Thököly utat is mindig szűkíteni és zöldíteni akarják, fasort ültetni. Ez úgy nem lehetséges, ha ugyanannyi autós útsáv marad. Villamossínekkel pedig így lenne. A metrót kéne meghosszabbítani, ami nem csak fantazmagória, hanem évek óta létező terv. Ráadásul emlékeim szerint nem csak a Bosnyák térig akarják kivinni, hanem kicsit tovább, talán a Rákospatak utcáig vagy a Körvasútig. A Bosnyák tér iszonyatosan túl van terhelve, ezért nem igazán oda terveznék a végállomást, de persze egyértelműen lenne ott is állomás.
A Bosnyák tér és a Nagy Lajos király útja túlterheltségéről jut eszembe, hogy arról nem írsz, hogy eredetileg nem is oda tervezték a villamosvonalat? (Jelenlegi 3-as és 62-es) Ez látszik is, mert nagyon szűk és kacskaringós az út, mondhatni kaotikus. Be van oda is nyomorítva a villamosvonal. Tudomásom szerint eredetileg az Örs vezér tér után az Örs vezér útján majd a Vezér úton ment volna. Vagyis széles utakon, amiket eleve úgy terveztek, hogy arra megy majd a villamos. A Nagy Lajoson a villamossal párhuzamosan egyébként is van buszjárat, szóval már csak ezért se lenne hülyeség arrébb vezetni.

Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere 2018.06.30. 12:37:18

isten őrizz, hogy visszarakják a villamosokat a thökölyre, akkor aztán tényleg soha nem folytatják a 4-es metrót. akárhonnan is nézzük, azzal lehetne csak érdemben csökkenteni a két legnagyobb forgalmú bevezetőút (m3 és m1-m7) forgalmát - persze ahhoz a budaörsi lakóteleptől a pólusig kellene vinni.

Nemzeti Dohányos 2018.06.30. 12:51:40

Ha már Pólusig menne, akkor a Pólus után felszínen el kéne vinni m3-m0 csomópontig, egy bazinagy p+r építésével egybekötve.

Papayango 2018.06.30. 12:57:53

@hbo: jó, akkor kiépitjük R-palota es a Pasaréti tér között a villamospalyat.

György Lukács 2018.06.30. 13:02:32

A Thököly út járhatatlan gépkocsival. Lényegében minden fővárosi főút az. A villamos, a kötött pálya lenne a legjobb közlekedési megoldás. A 44-es anno a Déliig járt, a mai világban gyorsjáratként újra mehetne. Az 1-esnél, amely kimegy a Kelenföldihez a h0don való ezerperces lassulási menetet kellene megszüntetni. A Schottentor kitűnő példa, de a fővárosi fejpályaudvarok átalakítása a bécsi főpályaudvar mintájára szintén esedékes. Addig marad a káosz.

KissGecihuszár 2018.06.30. 13:04:59

Ami momentán TÉNY (azaz elfogadott, ámde egy időre stand by állapotban lévő kiviteli terv) , az a 44-es villinger Újpalitól egészen a Felszab (jajj, bocsi; Ferenciek) teréig tartó reinkarnációja, melyre a SZAKMA (mert a tömköz tervezés, fejlesztés is az, bárki is bármit gondol) minden képviselője rábólintott, mint olyan alternatívára, mely képes egyrészt hatékonyan kezelni az Újpali LTP felől/felé keletkező nem pite utazási igényt, hiszen így a 44-es, egy korszerű, természetesen CSAK alacsonypadlós, légkondícionált, korszerű utastájékoztatási rendszerrel rendelkező, végig a forgalomtól elzárt, azaz útközepi vágányokon futna. Egyetlen "zavaró" tényező lenne, a fejlesztést követően megmaradó buszjáratok, melyekkel közösen használná ezen útközepi "űrszelvényt". Igen, ezzel egyetemben átépítésre kerülne a Thököly, valamint Rákóczi és persze A Kossut Lajos utca is, olyanképpen hogy a jelenlegi buszsáv megszűnne, helyébe szélesebb, fákkal, növényekkel felturbózott promenád jönne létre, ahol már tényleg lehetne sétálgatni, ahol lehetne kiülős vendéglátóipari teraszokat létesíteni. A Jelenlegi "középső" sáv maradna az autósoké (semmi keresnivalója nincs egy XXI. századi Európai nagyvárosban ennyi autónak, amelyek alsó hangon 3/4-e tranzit útvonalként használja a fentebb említett útvonalat) , míg a beslő sávok lennének a közös busz/villinger sávok. Nyilván a megállóknál szükség lenne a középső sávok vonalvezetési korrekciójára, azaz ha 2 méter széles megállókban -márpedig ekkora szélesség kell ide, hiszen számos buszjárat, illetve a legalább 36 méter hosszú villamos szerelvények által szállított utas mennyiség cseréje indokoltá teszi-gondolkodunk, akkor ugye a középső sáv is ennyivel eltolódik, azaz kb a jelenlegi buszsáv helyére kerül. Tehát a megállóknál nem lesz, nem lehet olyan széles járdával kalkulálni, mint az egyes megállók közti szakaszokon. Ez a fejlesztés jelenlegi árakon kb. 60 MRD-ből tető alá hozható, ha az M4 metró meghosszabbításával összemérjük, ott ez az összeg jó, ha 2 megállónyi hosszra talán elég lenne, azaz még a Hungária krt-ig se lehetne ennyiből megcsinálni az M4-et. A 62-es visszaállítása teljesen felesleges, ugyanis az 5-ös busz, illetve az M1 kisföldalatti meghosszabbítása és az ehhez kapcsolódó felszíni fejlesztések bőségesen elegendő kapacitást teremtenek az utazási igények kielégítésére.

vakapad 2018.06.30. 14:09:19

Mint tuggyuk, a francot kell foglalkozni a Thököly úti villamossal, helyette a 4-es metrót kell megépíteni rendesen, ahogy tervezve is volt. És nem ötcentinkénti állomásokkal. Keleti, Zugló vasútállomás, Bosnyák tér, Fő tér, Szentmihályi út, Pólus, M3 P&R parkoló. A Thökölyn egy ráhordó busz járat működne (az 5-ös busz mellett, ami a régi 67-es villamos), hogy aki két megálló között lakik, az is elérhesse a metrót.
Az ideiglenes megoldásoknak nincs értelme, és nem is olcsók.

nyelv-ész 2018.06.30. 14:34:18

Egy túrót a metró miatt csökkent a villamosok utasszáma. Akkor csökkent, mikor '72 végén az Erzsébet hídon megszűnt a villamosközlekedés, és a 44-es, 67-es már csak a Keletiig ment. Akkor szoktak át a népek a 7-es buszra, amivel átszállás nélkül mehettek át Budára.
Értelemszerűen a hídról azért vették le a villamost, hogy a metróra tereljék a népeket, mert a sok oktondi, ahelyett, hogy igazodott volna az elvtársak elképzeléséhez, nem volt hajlandó a metróra ráhordó járatokkal, átszállással utazni, amíg volt közvetlen járat.

nyelv-ész 2018.06.30. 14:37:42

A 4-es metró hosszabbítására valóban érdemes várni újabb 40 évet .Ne is csináljunk addig semmit. Nálunk gazdagabb országokban valahogy beérik a villamossal, de azért mi csak erőlködjünk, hátha a vakondok kiássák nekünk a metrót.

David Bowman 2018.06.30. 14:41:06

Hát, és elköltöztem Budapestről, de húsz év alatt utolértek a dugók.

tompus 2018.06.30. 14:43:24

Miért kellene végállomás a Keletihez? Fonódjon rá a 24-esre.
Vagy menjen el az Árkádig, annak amúgy is szar a tömegközlekedési kapcsolata.

cso zsi 2018.06.30. 15:08:49

@tena_lady 2018.06.30. 12:32:40
"A Bosnyák tér és a Nagy Lajos király útja túlterheltségéről jut eszembe, hogy arról nem írsz, hogy eredetileg nem is oda tervezték a villamosvonalat? (Jelenlegi 3-as és 62-es) Ez látszik is, mert nagyon szűk és kacskaringós az út, mondhatni kaotikus. Be van oda is nyomorítva a villamosvonal. Tudomásom szerint eredetileg az Örs vezér tér után az Örs vezér útján majd a Vezér úton ment volna. "

Mikor "terveztek" ilyet?
Az 1963-as légifotón látszik, hogy az Örstől a Nagy Lajoson a Bosnyákig tart a sín, és fordul a Thökölyre.
Látszik az is, hogy már készítik elő a terepet a folytatáshoz. Bár csak az Erzsébet királynéig megy, egy valamikori terv a jelenlegi M3-as felüljárót átvitte volna a Szegedi útra. Akár villamossal.
Az épületek miatt viszont nem került kiépítésre a sín mindkét oldalán az úttest, és ezt a M3 felüljáró "befejezetlensége" csak megerősítette. A 32-es busz ezért kóvályog annyit Angyalföldön.

www.fentrol.hu/hu/legifoto/46036?r=1&c=2127027.816517:6027421.715286:13

tena_lady 2018.06.30. 20:05:28

Évszámot nem tudok mondani, de akkoriban, amikor megépítették a lakótelepet és az utakat az Örs vezér tér környékén. Egész pontosan az Örs vezér útját. Lehetséges, hogy még a háború előtt volt ez a terv.

Burgermeister 2018.06.30. 20:49:11

Azé nem állijják vissza mer a rezgéstöl a környezö házak repedeznek.

Arcade Macho 2018.06.30. 22:11:28

a Polus mogott jelen pillanatban egy szantofold van, tenyleg egy P+Rnek pont ott lenne ertelme... persze ahogy mas is irta csak abban az esetben ha a negyes setametro a kulvarosban a kovetkezo helyeken allna meg:
Polus, Fo ter, korvasutsor, bosi, hungaria
igy a Kalvinnal, azaz a Belvarosban 15 perc alatt bent lenne az agglomer

pina noir 2018.06.30. 22:34:14

Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere:

A négyesmetró megépítése egy fasság volt. Eleinte csak egy ártalmatlan kampányfogásnak tűnt, amellyel Demszky hülyítette a pestieket 20 éven keresztül, de végül csak megépült sajnos..
A rá elköltött százmilliárdokból a felszíni közlekedést kellett volna fejleszteni, és jelentős parkolókapacitásokat építeni a beömlő utaknál, és végre bevezetni azt a kurva dugódíjat. Akkor talán nem lenne a belváros tele autóval..

has 2018.06.30. 22:43:22

Persze, villamost mindenhova! Aztán két évente valamelyik haver cégével felújíttatni, mint a körútton.

Jehuda 2018.06.30. 23:50:58

Ez egy újabb átgondolatlan, okoskodó terv, ami csak konfliktust szülne.

Az elmúlt 20 évben a Baross tér legalább 10 évig járhatatlan volt, mindig építettek ott valamit, már így is szörnyen néz ki, mit akarnak még oda tenni? Jelenleg Budáról a Bosnyák téren lehet lenni a 7-es, 33-as buszcsaládokkal 20-25 perc alatt, ha a Baross téren át kell szállni, akkor ez legalább 5-10 perccel hosszabb lesz, nem beszélve az átszállás okozta kényelmetlenségről.

Hosszabbítsák meg a négyes metrót, az is van olyan fontos, mint néhány stadion. Pénz egyébként is arra van, amire adnak. Okos ötlet a Keleti Pályaudvar néhány, még meglévő parkolóhelyéből villamos végállomást csinálni, nehogy már meg tudjon ott állni a vágányok közelében akárcsak egy olyan autó is, amely azért megy oda, hogy vonaton érkező utast várjon. Már így is az egyik oldalon BKK végállomás van félig kihasználatlanul.

Az az állítás pedig a hozzánemértés csúcsa, hogy a Nagy Lajos Király utat a villamos szűkíti le. Az Éles Saroktól (az még a Fehér út) az M3 bevezető szakasza feletti felüljáróig legalább 2 x 2 - 2 x 3 sáv útra plusz villamosvágányra van hely, csak nem építették ki a másik felét mindenhol, ki tudja miért. Az Örs Vezér tér közelében a MOL benzinkút drasztikusan leszűkíti a Fehér utat, ami folyamatos dugókat okoz évtizedek óta, de a MOL-t onnan elmozdítani egy centit sem lehet. Az M3 feletti felüljárót pedig nem folytatták egyenesen tovább, pedig tényleg néptelen utakon lehetne továbbvezetni a forgalmat a 10 percen túl is zárva tartható sorompók felett a XIII. és a IV. kerület irányába. Ehelyett 40 éve megy az araszolás az M3 bevezető szakaszán.

Szóval lehetne rendszerszintűen gondolkodni ilyen ötletelők helyett, akik a 30-40 éves Hannoveri villamosoktól és a kb ugyanolyan idős Tátra villamosoktól várják Budapest tömegközlekedésének jobbá tételét, semmilyen plusz erőforrást nem ajánlva az autósoknak, viszont lezárva félig Budapest fő ütőerét.

Kérem írja meg a posztoló, hogy ha elveszek meglevő vonalakról villamosokat, akkor a meglevő villamosvonal hogy fog tudni változatlan szolgáltatást nyújtani? Ha a Baross kocsiszín már most is tele van, akkor oda hogyan tesznek be új villamosokat. Egyáltalában van kocsiszín a Bosnyák téren, az nem jutott senki eszébe, hogy logikusan oda is lehet tenni villamost, ahol korábban is az ezeket a vonalakat kiszolgáló villamosokat tárolták?

Ez az egész ezer sebtől vérzik, kár foglalkozni vele.

zenitó 2018.06.30. 23:51:15

A jó édes nénikéjét annak,aki az ötös buszból várost átszelő csöves buszt csinált.

Európai téridő 2018.07.01. 08:12:45

Az autóslobbi igen nagy vétke a Thököly és a Rákóczi-Kossuth-Szabad sajtó úti és Erzsébet-hídi villamossínek felszedetése, elmehetnek a drágalátosok a jó büdös franxba! Ehelyett ott gáncsolnak minden ilyen visszacsinálós elképzelést, ahol érik. Taktikából, minden esetre először a 133 E és a 7-es és esetleg a 8E buszcsalád trolibuszosítását tartanám kívánatosnak, valamint utóbbi buszcsalád Kelenföldi pu-ig - csak azért se "vasútállomás" -, való visszavezetését. Ha a villamos felső vezeték és az áramellátás kiépül, akkor valamikor sor kerülhetne a sínek visszaépítésére is. Ez esetben a Thökölyn mindenképpen a villamos síneire kellene helyezni a (troli)buszsávot is, a szegedi Tisza Lajos körúton használt megoldáshoz hasonlatosan.

midnightcoder2 2018.07.01. 08:53:00

Először is a meglévő muzeális, légkondi nélküli villamosparkot kellene lecserélni a meglévő vonalakon, élen a szocializmusból itt ragadt Tátra modellekkel. Aztán arra sem ártana valami megoldás, hogy a hajléktalanok ne a villamosokat és a buszokat használják hajléktalanszállónak és mellékhelységnek. Na, ha ez mind megvan akkor jöhetnek a különféle lázálmok a villamosok visszatelepítéséről. Bár ha választani lehet, akkor 100x inkább metró mint villamos, egyrészt mert az előbbinél meg lehet oldani, hogy az menjen le a lyukba aki fizet érte, másrészt kisebb az esélye annak, hogy valami balfék keresztbe áll a sínen és fél órára leáll az egész.

midnightcoder2 2018.07.01. 08:55:35

Amúgy én valahogy inkább egy normális, biztonságos kerékpárút hálózatnak örülnék. Most is jobb lenne biciklivel járni melóhelyre (mivel nem vagyok mai gyerek, ez azért némi elektromos rásegítéssel menne), de jelenleg ehhez meg kellene kerülnöm a fél várost, legalábbis ha nem akarok nagyon veszélyesen élni.

Buchhalter 2018.07.01. 08:58:40

Szép álom,de 10 évig nem lesz nagyon villamos vonal fejlesztés: A 3-as metró felújítás mindent visz. A 4 -es metró fanjai ha annyira hosszabbítani akarnak akkor hajrá és nyúljanak mélyen a zsebükbe. Egyrészt az EU csak felszíni közlekedésre ad még pénzt ,másrészt a villi kiépítés kocsikkal együtt is csak harmad-negyed annyiba kerül mint a metró. A Rákóczi út az autós forgalom miatt lett egy halott és élhetetlen korzó,dettó az Üllőivel együtt. Esélyt max mostanában csak a kisföldalatti fejlesztésére és az 1-es villamos Vörösvári úton meghosszabbítására látok Valaki pampogott itt,hogy honnan lesz villamos kocsi.Hát onnan ,hogy összesen 82 CAF -ra kapott Bp támogatást.Ebből 67 megjött még van 15 szerelvényre keret.

öreg baka nem rakéta 2018.07.01. 09:26:26

A legnagyobb és a legjobban akadályozó dolog, hogy ki tartsa fent az útvonalat: Villamos: BKV(BKK) közút: autóbusz a város feladata....Ezért nem lesz megoldás...
A fenntartást, karbantartást mindenki igyekszik letolni magáról.

midnightcoder2 2018.07.01. 09:50:32

@Buchhalter: Az Üllői út - Rákóczi út mindig is halott marad. És nem a forgalom miatt, hanem azért mert a város nem tud eltartani végtelen számú vendéglátóipari egységet (sem kereslet, sem munkaerő nincs hozzá), a kereskedelem pedig vagy neten van, vagy plázában. Senki nem fog végigmenni egy több kilométeres utcán hogy bevásároljon, ez a 70-es években még működött, ma már nem igazán.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2018.07.01. 09:52:20

Tervek a mának.

Inkább a jövőnek kellene tervezni. M4 a Sikátorpusztai bevásárlóközpontig. Ott nagy P+R.......

Buchhalter 2018.07.01. 10:05:41

Ebben igazad is lehet.Már most vannak előjelei,hogy az aranykor végett ért : pár száz vidéki szerencsétlen múzeumi dolgozó elküldése a pécsi tömegközlekedés tarifa emelése és még sorolhatnánk.Szerintem ha jövőre lement az Önkori választás min 5%-kal fogják emelni országos szinten a tömegközlekedés tarifáit.

öreg baka nem rakéta 2018.07.01. 11:17:56

"Senki nem fog végigmenni egy több kilométeres utcán hogy bevásároljon, ez a 70-es években még működött, ma már nem igazán"
Pláne úgy, hogy parkolni, megállni esélyed sincs, hogy a megvásárolt cuccot hazavidd. Ez a Rákóczi-Kossuth Lajosra értendő. Az üllői külső szakasza még szódával elmegy.

cso zsi 2018.07.01. 16:57:40

@ midnightcoder2 2018.07.01. 08:53:00
"Először is a meglévő muzeális, légkondi nélküli villamosparkot kellene lecserélni a meglévő vonalakon, élen a szocializmusból itt ragadt Tátra modellekkel. "
A leghasználhatóbb típus maradt, mert nem alacsonypadlós szar.
A felújítottakból tényleg csak a klíma hiányzik, de hálistennek nagyméretű, és nyitható ablakai vannak.
Néhány darabot előkészítettek bringaszállításra, de az inkább vicc.
Hogy mitől jobb, mint a többi?
HELY van benne.
Nincs majomsziget a peronok közepén, mint a CAF-okon, Alstomokon, ellenben van lábtér az ülések között, nem úgy mint a Combinokon, és lehet benne közlekedni, míg az összes alacsonypadlós járműtípuson ez képtelenség.

(valami sz**r van a blog.hu-val, mert egyeseknek működik a "válasz", többeknek meg nem. Minden böngészőt kipróbáltam)

KissGecihuszár 2018.07.01. 17:01:11

@öreg baka nem rakéta: elnézést, de hol van az megírva, hogy az üzlet előtt kell parkolni?? Nézzük már meg akár a bécsi, akár a Müncheni, Kölni, Berlini, vagy épp Pozsonyi, Prágai belvárosok ún.
egykor 2x3 sávos, mára 2x1 sávossá forgalomcsillapított, max 30Km-s sebességgel autózható belvárosi útjait,sehol nem parkolnak egymás után, libasorban az út 2 oldalán az autók,hanem a közeli parkolóházakban, illetve a mellékutcákban parkol az, akinek mindenképp kocsikázni kell, hogy megvegyen egy ruhát, cipőt, egyéb csetreszt. Ilyen belvárosi "promenádokon" nem olyan üzletek vannak, ahol több 100 kilós gépeket, berendezéseket, egyéb, nagy kiterjedésű cuccokat árulnak. Én elhiszem, hogy kishazánkban számosan már szarni sem tudnak a kocsijuk (AUTÓJUK) nélkül, séta, gyaloglás, egyéb testmozgás csutkára kicsukva az életükből és nem értik, miért lesznek szubkriplik 40-50 éves korukra! Én is gyakorló autós vagyok, de ha a vízfejben tartózkodom és nem kell a belső kerületek valamelyikébe vinnem, onnét hoznom valamilyen súlyosabb és/vagy nagyméretű dolgot, eszem ágában sincs be kocsikázni, mert jobban szeretem az AUTÓM (pedig automata, tehát nem kell állandóan kupplungolni) , illetve a saját idegrendszerem annál, mintsem, hogy mind2-t szétbasszam a vízfejben igencsak felülreprezentált síkhülye kretén fittipaldik miatt!

cso zsi 2018.07.01. 17:06:53

@Európai téridő 2018.07.01. 08:12:45
"Az autóslobbi igen nagy vétke a Thököly és a Rákóczi-Kossuth-Szabad sajtó úti és Erzsébet-hídi villamossínek felszedetése, elmehetnek a drágalátosok a jó büdös franxba! Ehelyett ott gáncsolnak minden ilyen visszacsinálós elképzelést, ahol érik."
Aham. De a rengeteg busz megmaradt.
Sok helyen tolják az idióta "városi autópálya" mantrát, pedig kevesebb hely van a Rákóczin-Kossuthon, mint a nagykörúton. Ott ugyanis lehet parkolni, ezálta vásárolni. Az autós forglmi sávok száma azonos.
Az cseszte el, aki középre rakatta a síneket. akkor most lehetne járda mellett közös busz, és villamosmegálló. Parkolni akkor sem lehetne, de az a Rákóczin 30-35 éve lehetetlen.

KissGecihuszár 2018.07.01. 17:09:23

@cso zsi: nehogymá visszamenjünk vagy 40 évet, a Tatra a '70-es évek végén korszerű volt, de 2018-ban már rohadtul nem az, a brutál magas lépcsői (kérdezz má meg kismamákat, milyen jó is a 30 Kg-os babakocsit majdnem 1 méter magasba felemelni, ha te még nem próbáltad, vagy kerekesszékesekkel beszélgess el arról, hogy ők mifasznak akarnak folyton&folyvást mászkálni, mint zsidóba a fájdalom? Biztos, átmennének a nyakadon a kerekesszékeikkel és 1 szót se szólhatnál érte), a nyári hőségben átforrósodó kocsitest, a 2 kapcsolt kocsi, tehát nem átjárhatóság, az egyáltalán nem kényelmes ülések okán. Ezzel az erővel járhatnánk Skoda 120-assal, Dacia 1300-al, Lada 1200-el, netán kispolákkal, trabanttal is, szállításhoz pedig tökéletes a zil, vagy épp a (pótos) IFA, Liaz, Kamaz, Robur, kiskaliberűeknek pedig a Zuk, Barkas, Latvija, Nysa, mely mentőnek is megteszi, nem?!

cso zsi 2018.07.01. 20:36:12

@KissGecihuszár 2018.07.01. 17:09:23
Te biciglizzél inkább.
Pár gyereken, és babakocsi cígölésen túl vagyok.
Miafasznak átjárhatóság? Metróturistának, mint a 4-esen? A Combinon, és a laposbuszokon tökmindegy, ott ha beszálltál, nem mész sehová, ha az üléssorok között is állnak.
Kerekesszékest a körúton csak a Blaha koldusai közül találni, bár egy hétvégén találkoztam egy idiótával a Hungárián is, aki nem csak nyak alatt volt rokkant. Az volt a baja, hogy Combino jött az 1-esen, és egy-két centis szintkülönbség volt a CAF-hoz képest. Ebben igaza volt, de hogy ezt hat megállón eresztül óbégatta, az sokaknál kiverte a biztit.
A CAF-on amúgy is napi szinten megy a babakocsis kabaré. Hiába van eltolva a középoszlop ezeknél a bejáratoknál, ők a szűkebb résen mennek az ülésekhez, és nem a nekik kialakított helyre. Kerekesszékkel ugyanez, mivel megfordulni nem bír, ki akar tolatni. A jószándéú utasok meg megpróbálják besegíteni a kocsiba, hiszen "arra van az előre".

KissGecihuszár 2018.07.01. 20:40:39

@cso zsi: ja, értem! Tehát forgassuk vissza az idő kerekét, menjünk szembe a világtrenddel, azaz vivát magaspadlós, légkonditlan, minden szempontból elavult 40 éves konstrukciók. Még jó, hogy ebben a kérdésben nem te döntesz...

cso zsi 2018.07.01. 21:31:17

Utazol te ezeken? Én napi szinten. Mindegyik járműtípussal, a nyári felújításoknak köszönhetően.
Bármelyik útvonalat választom Észak-Pestről Dél-Budára, a 2x egyórányi út alatt gyűlnek a tapasztalatok.
Az "elavult" szerelvények (M3, Hév, magasvillamosok) belső tere használhatóbb az egészségesek számára.
A Tatráknál már felmerült alacsonypadlós kocsik beszerzése, hogy hol tart a projekt, isten tudja. Ott elegendő lenne a háromkocsis szerelvények középsője helyett alacsonypadlós betét, ezáltal felszabadulhatna egy csomó vezetőállásos kocsi. A kecsje is megmaradna, és a káposzta is jóllakna.
Meglehet, hogy CAF-ok miatt ment a levesbe az egész. De ahogy néhány Ikarusnál, úgy ezeknél is megoldható lenne az az átalakítás, hogy a nem vezetőállásos kocsivéget alacsonypadlózzák, és belül lenne lépcső.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2018.07.02. 02:01:46

@Kissgecihuszár

Müncheni...egykor 2x3 sávos, mára 2x1 sávossá forgalomcsillapított
https://www.google.hu/maps/@48.1396346,11.5652641,3a,75y,193.91h,73.73t/data=!3m5!1e1!3m3!1sScol1FR8v509qdzUFbcpmA!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DScol1FR8v509qdzUFbcpmA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D328.20795%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100?hl=hu

Bécs
https://www.google.hu/maps/@48.2108768,16.3553074,88m/data=!3m1!1e3?hl=hu

Valahogy egyik sem egy sávos.

a közeli parkolóházakban,
- Igen, vannak városok, ahol vannak parkolóházak. Egyes városokban rengeteg parkolóház van.

A metróhálózatokat és a hozzájuk kapcsolt P+R eket is összehasonlítjuk?