Villamospótlás a Nagykörúton + kóstoló egy budai villamospótlásból - tapasztalatok, élménybeszámoló

Mi az: nyár végéig tart, megkeseríti egész Pest életét, összekuszálja a villamoshálózat megszokott rendszerét, bosszankodnak tőle a hazai és külföldi utasok egyaránt? A megfejtés: Villamospótlás a Nagykörúton (immár sokadjára). Mi 3 héttel ezelőtt (2018. 07. 08-án) végigjártuk, pontosabban végig katasztrófaturistáskodtuk a pótlást északról indulva dél felé. Most következzék a nap fontos történéseinek leírása amolyan élménybeszámoló formájában. Indulás a Széll Kálmán térről, majd a Móricz Zsigmond körtér érintésével érkezés Újbuda-központ M-hez. Kapcsoljuk a Nagykörutat!

2018. június 16-tól a nyári iskolai szünet végéig azoknak a vállalkozó szellemű és vakmerő utasoknak, akik a körúti villamossal utaznának, rengeteg nyugtató bogyóra, cukorkára és temérdek türelemre van szükségük, ugyanis a vakáció kitörésével újabb felújítás kezdődött a Nagykörúton (ez már a sokadik, de hát ugye ki számolja). Erre a felújításra most azért van szükség, mert a jelenleginél korszerűbb villamospályát építenek a 4-es és a 6-os villamos vonalán az Oktogon és a Harminckettesek tere között. Emiatt a villamosok a Széll Kálmán tér felől az Oktogonig, Dél-Buda felől pedig a Harminckettesek teréig közlekednek, a kimaradó szakaszon, az Oktogon és a Pál utca (Corvin-negyed) között pedig légkondicionált, alacsonypadlós buszok pótolják a villamost.

Most pedig kezdjük el virtuális túránkat a kiindulási pontként kijelölt Széll Kálmán térről. 9:50 perc van, érkezik a megszokott Combino tuja, felszálltunk, majd pár perc után nekilódultunk a nem oly hosszú távnak (12 perc). Ez a szakasz igencsak nyugis volt, mivel kellemes idő volt a tuján, és nem is volt tömeg. Én már ezen a rövid, Kalef - Oktogon szakaszon kellemesen csalódtam a BKK-t illetően, hiszen a rövidített illetve fenekestül felforgatott forgalmi rendről 12 perc alatt 4x tájékoztattak bennünket, sőt a Nyugat pu. és az Oktogon között bemondták, hogy hol keressük a pótlóbuszt.

Nem sokkal 10 óra után megérkeztünk az Oktogon, ideiglenes végállomásra. Itt egy kis fejetlenség fogadott minket, hiszen a villamoson elhangzott bemondás ellenére senki nem tudta, hogy hol áll meg pontosan a 923-as éjszakai busz, vagyis hol kell keresni a pótlóbuszt (egy kis segítség a nyár végéig utazni szándékozóknak: a pótlóbuszra két helyen, az Aradi utca előtti illetve az Andrássy út utáni buszmegállókban lehet felszállni). Mi nagy nehezen emberek tömkelegén átverekedve magunkat, az Aradi utcai megállóhoz startoltunk, mondván ott üresebb, nyugisabb busz gördül majd be (ez be is vált). 5 perc megállóhelyi, majd további 2 perc várakozás után már el is indult a pótlóbusz a Corvin-negyed felé. Itt, illetve az Andrássy útnál lévő megállóban már azért összegyűlt egy szép nagy adagnyi embertömeg, mivel a pótlóbusz 2 villamos várt be egyszerre, így a Pál utcáig tartó utunk nem volt kellemesnek mondható (ugyan nem volt full teltházon a busz, de ehhez elég kevéske hiányzott).

10:30 perckor egy kis gyaloglást követően (Pál utca - Baross utca) nekiindultunk a 6-os villamossal Dél-Budának abban a hiszemben, hogy 10 percen belül a Móriczon találjuk magunkat. Ez sajna nem így lett, mert rejtett lassító körülményekkel találtuk szembe magunkat, ugyanis időközben a Petőfi híd közepére mindkét irányba egy 10 km/h-s lassújelet biggyesztettek, melynek következtében a villamosok a tábla hatályától nagyjából a hídfők vonaláig lépésben haladnak, ebből következett aztán, hogy a visszautunk is hosszabb volt ennyivel.

No de a Móriczra történő érkezéssel sem mondhattunk a káosznak búcsút, ugyanis az 1-es villamos meghosszabbításához kapcsolódó munkák miatt május végén kettévágták a Fehérvári úti villamosokat, melynek július 8-án lett vége, így ezen a hétvégén a villamosok helyett a Móricz körtér és a Kalotaszeg utca között szintén pótlóbusz járt, a Fehérvári úton közlekedő villamosok pedig dél felől a Kalotaszeg utcáig jártak.

Virtuális sétánk ezennel véget ért, a szó a stúdióé!