Most kiderül, miért pont Óbudán indult az első troli, miért ekkor, és természetesen az is kiderül, hogy hogyan indult, illetve hogyan szűnt meg.
1923-ban az akkor frissen megalapított BSzKRt öt villamosviszonylat létesítését tervezte Óbuda területén, többek között az Óbudai temetőhöz is. A Vörösvári út és az Óbudai temető közötti szakasz kiépítéséről szerződés is köttetett, azonban a cég ennek kivitelezését a magas költségek miatt éveken keresztül halogatni kényszerült. Ennek pótlására a Székesfővárosi Autóbuszüzem (SzAÜ) 1927. június 5-én elindította a 7-es jelzésű autóbuszjáratát.
A BSzKRt-ot azonban továbbra is szerződés kötötte az Óbudai temető villamossal történő kiszolgálásának megteremtéséről, így 1930-ban a villamosnál jóval olcsóbb közlekedési ágazat létesítését álmodta meg a cég: ekkor született meg az első budapesti trolibuszvonal terve. 1933 márciusában elfogadták a tervet, majd augusztusban megkezdődtek az építési munkálatok is. A 2,7 km hosszú vonal felavatására december 16-án került sor. Az óbudai troli – a buszjárat nyomán – a 7-es jelzést kapta. A két végállomásánál – a Vörösvári útnál és a temetőnél – egy-egy hurokforduló lett kialakítva. A vonal mentén nem alakítottak ki váltót, szakaszszigetelést, sőt külön járműtelepet sem építettek a kocsiknak: a vonalra vásárolt három trolibuszt (kettő Ganz-, és egy MÁVAG-típusú) az Óbuda villamoskocsiszínben tárolták. 1936-ban a viszonylat jelzése T-re módosult. 1941. szeptember 9. és október 9. között a járműveket jobb oldali közlekedésre alkalmassá alakították át, ekkor pótlóbuszok közlekedtek a vonalon. Az óbudai troli végét egy 1944. szeptember 21-én bekövetkezett légitámadás jelentette, amelyben jelentős károkat szenvedett a vonal nagy része. Ekkor ismét autóbuszüzemet vezettek be, ami egészen karácsonyig működött, végül ez is megszűnt.
Pontosan 85 évvel később - 2018. december 16-án - ugyan csak 1 napra, de visszatért a troli ide. A 85 éves évforduló alkalmából ugyanis ezen a napon emlékjárat közlekedett a Bécsi út/Vörösvári út és az óbudai garázs között, a Bécsi úti végállomáson pedig két nosztalgiajármű (GVM IK280T és ZIU9B) várta az érdeklődőket. Az emlékjárat 20 percenként indult a végállomásokról, minden érintett megállóban megállt, normál jeggyel lehetett rajta utazni. A járaton 1 trolibusz és 2 féle hibrid busz kőrözött. Mi a trolibuszból örökítettük meg az utazást! Köszönjük a szervezőknek és a lebonyolítóknak egyaránt!