Újabb öreg járgányok búcsúztak el március végén a budai rakpart sínjeitől.
2019. március 29-én egy korszak zárult le a fonódó villamoshálózat Bem rakparti szakaszán: aznap ugyanis a délutáni csúcsidő végével eldöcögött az utolsó ipari csuklós a 19-es vonalon (a tényleges utolsó a 1433-as pályaszámú tuja volt feket viszonylatjelzővel). Az innen felszabaduló járgányok a továbbiakban a 2-es vonalon, valamint a Kiskörúton a 47-es, a 48-as és a 49-es vonalakon közlekednek, így ICS-ket már csak ezeken a vonalakon lehet lencsevégre kapni. A Ganzok helyét másnaptól, azaz március 30-tól T5C5K2-esek vették át a 19-es vonalon.
No de adódik a kérdés, hogy miért nem vonják már ki a majd félévszázados Ganz tujákat a mindennapi pesti forgalomból? A válasz roppant egyszerű: kényszerből. Egész konkrétan azért, mert Budapest két villamosvonalán, pontosan a 2-es vonalon és a Kiskörúton a szűk keresztmetszet miatt forgalmi kocsiként kizárólag ICS vagy KCSV jöhet szóba. Ilyen szűk keresztmetszet a Eötvös tér és a Petőfi tér között, a Lánchíd pesti aluljárójában, valamint a Szabadság hídon található.
A forgalmi K Tátrák közül kettő Budafokon, egy Szépilonában, három pedig Kelenföldön lakik. Érdekesség, hogy munkanapokon a Szépilonás forgalmi 17-es jelzéssel a Széll Kálmán tér és a Budagyöngye érintésével áll forgalomba illetve műszak végén áll vissza a kocsiszínbe. További érdekesség, hogy ez a menet utasokat is szállít a Budagyöngyéig.
Ami a jövőt illeti: mint bizonyára ismeretes, a BKK a közeljövőben további CAF villamosokat vásárol/vásárolt, melyek tovább növelik az alacsonypadlós szolgáltatást a 19-es vonal mellett a 3-as és a 17-es vonalakon, valamint megjelennek új vonalakon is: várhatóan ez év 3. negyedévében állhatnak forgalomba CAF-ok Pestszentlőrincen az 50-es, valamint Hűvösvölgyben az 56/56A vonalakon.
Zárásképpen jöjjön egy Kátrás forduló a 19-es fonódó vonalán.