A budapesti közlekedésről a mindennapokba

Típuscsere a Fonódón

2019. április 15. 22:05 - Farkas Bence Máté

Újabb öreg járgányok búcsúztak el március végén a budai rakpart sínjeitől.

2019. március 29-én egy korszak zárult le a fonódó villamoshálózat Bem rakparti szakaszán: aznap ugyanis a délutáni csúcsidő végével eldöcögött az utolsó ipari csuklós a 19-es vonalon (a tényleges utolsó a 1433-as pályaszámú tuja volt feket viszonylatjelzővel). Az innen felszabaduló járgányok a továbbiakban a 2-es vonalon, valamint a Kiskörúton a 47-es, a 48-as és a 49-es vonalakon közlekednek, így ICS-ket már csak ezeken a vonalakon lehet lencsevégre kapni. A Ganzok helyét másnaptól, azaz március 30-tól T5C5K2-esek vették át a 19-es vonalon.56551705_315561875809030_7010018992286859264_n.jpg

No de adódik a kérdés, hogy miért nem vonják már ki a majd félévszázados Ganz tujákat a mindennapi pesti forgalomból? A válasz roppant egyszerű: kényszerből. Egész konkrétan azért, mert Budapest két villamosvonalán, pontosan a 2-es vonalon és a Kiskörúton a szűk keresztmetszet miatt forgalmi kocsiként kizárólag ICS vagy KCSV jöhet szóba. Ilyen szűk keresztmetszet a Eötvös tér és a Petőfi tér között, a Lánchíd pesti aluljárójában, valamint a Szabadság hídon található.

A forgalmi K Tátrák közül kettő Budafokon, egy Szépilonában, három pedig Kelenföldön lakik. Érdekesség, hogy munkanapokon a Szépilonás forgalmi 17-es jelzéssel a Széll Kálmán tér és a Budagyöngye érintésével áll forgalomba illetve műszak végén áll vissza a kocsiszínbe. További érdekesség, hogy ez a menet utasokat is szállít a Budagyöngyéig. 

Ami a jövőt illeti: mint bizonyára ismeretes, a BKK a közeljövőben további CAF villamosokat vásárol/vásárolt, melyek tovább növelik az alacsonypadlós szolgáltatást a 19-es vonal mellett a 3-as és a 17-es vonalakon, valamint megjelennek új vonalakon is: várhatóan ez év 3. negyedévében állhatnak forgalomba CAF-ok Pestszentlőrincen az 50-es, valamint Hűvösvölgyben az 56/56A vonalakon.

Zárásképpen jöjjön egy Kátrás forduló a 19-es fonódó vonalán.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestikozlekedesrol.blog.hu/api/trackback/id/tr6514766042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2019.04.16. 11:20:14

Kérdés, mi a terv a Szabadság híddal ilyen szempontból. Az autóforgalom nem vehető le, mert a kiskörút akkor értelmét veszti, illetve Budáról sem lehet minden forgamlat az Erzsébetre vinni. De a híd nem elég most sem autóra, villamosra, és bringásokra. Lehet, mégiscsak az autóforgalmat kéne levenni róla?

konrada 2019.04.16. 11:39:23

@Meister:
...de mégis elmegy rajta mind...
Lehet, hogy amin nem lehet változtatni, azt tudomásul kell venni, nem pedig ötletelni? (A dugó meg megoldja: kiszelektálja azokat, akik tudnak kerülni.)

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2019.04.16. 11:45:05

@konrada: Mármint arra gondolok, hogy milyen megoldás lehet arra, hogy egyszer a Ganzokat is le illene cserélni alacsonypadlósra. Persze lehet, hogy gyártanak a világon olyanokat is, amik elférnek majd ott, és egyszercsak a BKK beszerez ezekre a vonalakra odavaló eszközöket.

tlantos 2019.04.16. 12:33:32

@Meister: Persze. Sot, esetleg a te lakasod kornyekerol is tiltsuk ki az autokat.
Nem olyan hosszu a hid, nem olyan nagy a forgalom rajta, ha mas nem, fonodva, es akkor valtott iranyban megy a villamos.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2019.04.16. 12:48:55

@tlantos: Na, azért én nem kötekedni akartam. :-)

De egyébként nagyon boldog lennék, ha a Villányi út elején (a zsákutca rész a Fadrusztól) forgalom elől lezárt terület lenne, és nem buszvégállomás. Azt át kéne tenni a tenniszpálya elé, pöfögjenek ott egész nap és éjjel járó motorral a buszok, ne az ablakaink alá. Én ennyivel megnövelném a MMóriczot, és ide kávézót, parkot képzelnék el. :-)))

tlantos 2019.04.16. 13:16:08

"a Villányi út elején (a zsákutca rész a Fadrusztól) forgalom elől lezárt terület lenne"
Ez pont praktikus lenne, mert amugy rendezetlen dzsuva az egesz, de ha mar ennyire korulirtad, akkor azt mondom, hogy mondjuk a elgkozelebbi autoval jarhato utca nagyjabol a budai skalanal legyen.

nyelv-ész 2019.04.16. 14:45:24

@Meister: és aki metróhoz, villamoshoz megy a busztól, az gyalogoljon többet, mert egészséges. Meg aki buszozik, az úgyis ráér.

Az tényleg hülyeség, hogy ott buszvégállomás van. A városban több helyen megoldották már, hogy végállomásozás helyett továbbmenjen, akár úgy is, hogy két járatot összekötöttek.

Girhes Joe 2019.04.16. 15:10:53

Na és a Tátrák cseréje mikor lesz esedékes? Mert azért annyira nem korszerű már ez a típus sem, a ráncfelvarrások dacára. Magas padló, klíma hiánya, éktelen csikorgás a kanyarokban, de alapszinten is elég zajos. De Budapestet ismerve még 2035-ben is ezek fognak járni egy csomó vonalon.

A Ferenc József hídról meg szépen le kell venni az autókat, nem arra tervezték. Az autóforgalom (és parkolás) a Hungárián kívülre való, a szűk belvárosban meg nem kötelező laknia annak, aki az ott nagyon sűrű BKV-t nem hajlandó használni.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2019.04.16. 15:27:51

@nyelv-ész: Bizony, a továbbmenés is megoldás lenne.
Én arra gondoltam, hogy a 61 megáálója hátrébb kerülne, összevonva a Tas vezérrel. A következő megállója amúgy is a túloldalon a metrónál van.
Ugye ide már elvileg csak a 240-es jön, az találkozik a metróval kint, eleve be sem kéne ide jönnie. A másik meg a 27-es, na az bejöhetne esetleg a forgalomcsillapított zónába is. De itt egy utcányi távról van szó, kevesebb gyaloglás, mint a Szél Kálmánon az egyik oldalról a másikra.

Európai téridő 2019.04.16. 16:10:40

@Meister: Esetleg lehetne keresni a nemzetközi kínálatból az ICS-"családhoz" hasonlóan keskeny vilingereket. Vagy ilyeneket rendelni valamelyik márkás gyártótól. Uram bocsá' exportképes hazai gyártás...vagy az már a bilibe lógó kéz esete lenne?

cso zsi 2019.04.16. 17:38:01

@Girhes Joe: Aha...
ALánchíd sétálóutca lesz, a Kossuth Lajos (ezáltal az Erzsébet híd) csökkentett forgalmú jövő elé néz, a Szabadságon meg egyáltalán ne?
Nem elvenni kell a hidakból, hanem még 5-6-ot építeni.
Mindegy, hogy híd, vagy alagút.
Amíg a főváros, és a 100 km sugarú agglo lakossága reggelenként bejön, esténként hazamegy, Pestiként 15-20 km-utazva a városban, addig ne elvegyünk a nincsből.
A Tatrákra volt korszerűsítési ajánlat, és lehetne venni alacsonypadlós középső kocsikat.
Azokban tipródjanak azok, akiknek valóban szüksége van, de az egészséges felnőtteknek nem elegendő a hely ezekben a kocsikban. Akár busz, akár villamos. Mivel a gépészet az utastérben van, onnan vesz el helyet.
A körtér immár két helyen használhatatlanná tételével csak a környék dugói nőttek.

laci_52 2019.06.09. 23:43:08

Mindenképpen jó hí a korszerűbb villamosok várható megjelenése az 50-es vonalon.

alvito 2019.09.17. 14:11:07

@Európai téridő: pont ezt akartam mondani. Az alacsonypadlos kivitelre nagy szükseg lenne a Csarnok miatt. A XI. Kerulet nem tul “fiatalos” kerulet, es az idosebbek csak bevasarlo kocsival tudnak a piacra menni. Mi lenne, ha a lepcsoket alakitanak at? A kozlekedoszakos diakoknak meg ki lehetne irni palyazatot, hogy kitalaljanak valami ugyeset. Nem lesz bonyolultabb feladat, mint a PULI holdjaro.
süti beállítások módosítása