Amikor egy egyszerű, vasárnapi hűvösvölgyi buszozásból egy egész várost átszelő utazgatás lesz.
Az egész úgy kezdődött, hogy egy nap született a döntés, miszerint irány Hűvösvölgy az 57-es vagy 257-es járat felfedezésének céljából. Mivel a 257-es körjárat rendkívül hamar (már 10:30-kor) visszatért a körből Hűvösvölgybe, ezért úgy döntöttünk, hogy felfedezzük a belvárosi új CITY-trolit, előtte azonban megpihenünk a Széll Kálmán téren. Hogy mit találtunk itt, az az alábbi videóból kiderül (annyit segítünk, hogy nem a nem működő óráról van szó):
Igazság szerint az új CITY-troli félig jó, félig pedig nem: jó azért, mert így ki lehet használni az SST-k adtak lehetőséget (vagyis azt a 4 km-t madzag nélkül), másfelől pedig rettenetesen felesleges, mivel nemcsak a 15-ös busszal teljesen megegyező útvonalon (Fővám tér M -> Kálvin tér M -> Lehel tér M), hanem azzal majdnem egy időben közlekednek (néha van 2-3 perc különbség, amikor esetleg dugó van)
A CITY-troli Lehel téri végpontját elérve célba vettük Újpest érintésével Újpalotát: utazásunk ezen része kellemesnek volt mondható, ugyanis a sikerült kipecázni egy olyan metrópótlót, melyen szellősebb volt az utaslétszám (fontos megjegyezni, hogy bronzvasárnap lévén a M3-as metró helyett a pótlók csak a Lehel tértől mentek Újpest felé), a 196A járaton pedig a végállomáshoz közeli (első megállóban) való felszállásnak köszönhetően utazhattunk kényelmesen.
Újpalotáról utunk a 69-es villamos és a kisföldalatti érintésével vezetett vissza a Belvárosba: ugyan a kisföldalatti picit összetömörültünk, de ez betudható annak, hogy az M1-es metró az Andrássy úttal együttesen az UNESCO Világörökségi listáján szerepel.
A kisföldalatti Oktogon állomásától újra megcéloztuk a Széll Kálmán teret, mivel kíváncsiak voltunk, hogy napközben (11 és délután 2 óra között) történt-e bármi javulás a Kalef órájával (kiderült, hogy természetesen nem). Végül a 17-es villamos és a 114-es busz igénybevételével jutottunk Kelenföldre, ahol utazásunk véget is ért
Végezetül következzék egy 13 perces összeállítás, melyben van hűvösvölgyi busz és villamos, CITY-troli, metrópótló, és még sok más.