A budapesti közlekedésről a mindennapokba

Utazgatás a városban: Hűvösvölgytől a Belvároson, Újpesten és Újpalotán át Kelenföldig

2018. december 11. 22:31 - Farkas Bence Máté

Amikor egy egyszerű, vasárnapi hűvösvölgyi buszozásból egy egész várost átszelő utazgatás lesz.

Az egész úgy kezdődött, hogy egy nap született a döntés, miszerint irány Hűvösvölgy az 57-es vagy 257-es járat felfedezésének céljából. Mivel a 257-es körjárat rendkívül hamar (már 10:30-kor) visszatért a körből Hűvösvölgybe, ezért úgy döntöttünk, hogy felfedezzük a belvárosi új CITY-trolit, előtte azonban megpihenünk a Széll Kálmán téren. Hogy mit találtunk itt, az az alábbi videóból kiderül (annyit segítünk, hogy nem a nem működő óráról van szó): 

48080548_1964966047133485_5550734532698701824_o.jpg


48255989_1964966063800150_8314547207445413888_o.jpg

Igazság szerint az új CITY-troli félig jó, félig pedig nem: jó azért, mert így ki lehet használni az SST-k adtak lehetőséget (vagyis azt a 4 km-t madzag nélkül), másfelől pedig rettenetesen felesleges, mivel nemcsak a 15-ös busszal teljesen megegyező útvonalon (Fővám tér M -> Kálvin tér M -> Lehel tér M), hanem azzal majdnem egy időben közlekednek (néha van 2-3 perc különbség, amikor esetleg dugó van) 

A CITY-troli Lehel téri végpontját elérve célba vettük Újpest érintésével Újpalotát: utazásunk ezen része kellemesnek volt mondható, ugyanis a sikerült kipecázni egy olyan metrópótlót, melyen szellősebb volt az utaslétszám (fontos megjegyezni, hogy bronzvasárnap lévén a M3-as metró helyett a pótlók csak a Lehel tértől mentek Újpest felé), a 196A járaton pedig a végállomáshoz közeli (első megállóban) való felszállásnak köszönhetően utazhattunk kényelmesen. 

Újpalotáról utunk a 69-es villamos és a kisföldalatti érintésével vezetett vissza a Belvárosba: ugyan a kisföldalatti picit összetömörültünk, de ez betudható annak, hogy az M1-es metró az Andrássy úttal együttesen az UNESCO Világörökségi listáján szerepel. 47682730_1965109040452519_2916136786570772480_o.jpg

A kisföldalatti Oktogon állomásától újra megcéloztuk a Széll Kálmán teret, mivel kíváncsiak voltunk, hogy napközben (11 és délután 2 óra között) történt-e bármi javulás a Kalef órájával (kiderült, hogy természetesen nem). Végül a 17-es villamos és a 114-es busz igénybevételével jutottunk Kelenföldre, ahol utazásunk véget is ért

Végezetül következzék egy 13 perces összeállítás, melyben van hűvösvölgyi busz és villamos, CITY-troli, metrópótló, és még sok más. 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestikozlekedesrol.blog.hu/api/trackback/id/tr9614469688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.12.14. 06:18:38

Javasolnám ugyanezt a kört biciklivel!
Ciki, mikor rájössz, hogy max 15-20 perccel több, mint BKV-val.
süti beállítások módosítása