A budapesti közlekedésről a mindennapokba

A nagykörúti villamospálya észak-budai szakaszának felújítása - élménybeszámoló a Nagykörútról

2019. augusztus 21. 20:00 - Farkas Bence Máté

Július közepén a dél-budai szakasz mellett újabb szakaszon túrták fel a körúti villamos vonalát: július 6-tól augusztus 20-ig ugyanis felújították a pályát a Széll Kálmán téri végállomás és a Margit híd budai hídfője között. Ebben az időszakban a körúti villamos mellett változott a 17-es villamos közlekedése is. Én 2 héttel ezelőtt (augusztus 5-én, hétfőn) utaztam végig a körúton a Széll Kálmán tértől a Móricz Zsigmond körtérig (majd Újbuda-központtól vissza a Széll Kálmán térre).

Ebben az időszakban a a körúti villamosok a Corvin-negyedtől csak a Margit híd budai hídfőig közlekedtek, a kimaradó, északi és déli szakaszokon pótlóbuszok közlekedtek. Érdekesség volt a villamosok forgalmában, hogy a Jászai Mari tértől valamint a Harminckettesek terétől az ideiglenes végállomásokig ún. "sárga mellényesek" (akik feltehetőleg szintén villamosvezetők voltak, csak kisegítőként) kísérték be, és fordították meg az érkező villamosokat. Mivel a Margit körúton is ment (és jelenleg is megy) a túrás-fúrás, a 17-es villamos is a dél-budai végállomás felől csak a Széll Kálmán térig közlekedik (ergo újjászületett a 18-as villamos, annyi különbséggel, hogy ez a villamos a Krisztina körút helyett a Villányi út-Alkotás utcán keresztül jár), Óbudára a Batthyány tértől a 19-es vagy a 41-es villamossal illetve a 109-es busszal lehet eljutni.

Az utazást 11 óra után kezdtem meg a Széll Kálmán téren, ahol a villamosok végállomását csupán 2 BKK-s autó foglalta, mellettük pedig már sorakoztak a pótlóbuszok. A pótlóbuszokra egyébként a Dékán utcával szemben kijelölt villamospótló-megállóban lehet felszállni. A villamospótlásban kizárólag alacsonypadlós, légkondícionált buszok vesznek részt (az már ugyan egy másik dolog, hogy ezeken a buszokon a légkondi csak durozsol, hűteni viszont nem hűt semmit, sőt rosszabb esetben a fűtés üzemel azért, hogy a busz hűtővize ne forrjon fel, és ne haljon be a busz útközben). A körút ezen szakaszán teljes feldúlták a villamospályát a Széll Kálmán tér és a Margit híd között, sőt ottjártamkor már elkezdték fektetni az új vágányokat több helyen ezen a szakaszon.

Nem sokkal fél 12 után Én is villamosra szálltam, és célba vettem a Corvin-negyed metróállomást. Ahhoz képest, hogy hétfő délben utaztam, a villamoson egészen nyugis utam volt, nem volt tömeg. A Corvin-negyedhez érve a forgalmi rend, és az ideiglenes végállomás továbbra is változatlan, vagyis a villamosról a pótlóbuszra, valamint visszafelé a pótlóbuszról a villamosra kizárólag a Pál utcánál lévő gyalogátkelőhelyen keresztül lehet átszállni. A pótlóbuszoknál azonban annyi változás történt, hogy most már ha egymás mögé áll be egy 4-es illetve egy 6-os pótlóbusz, akkor mindkét busz párhuzamosan szedi az utasokat, majd az első busz indulási idejében elhúz a második is, úgyhogy aki nincs résen a pótlóbusznál, az könnyen a fák árnyékában a megállóban maradhat.

Nekem azonban szerencsém volt (és nem mellesleg hamar észrevettem, hogy hogy is működik az új rendszer), így az érkezésem utáni első 6-os pótlóbusszal már el is indulhattam a Móricz felé. Hasonlóan az északi részhez, a körút déli szakaszán is jó tempóban haladt a munka, sőt ami külön tetszett, hogy már a Petőfi hídon, valamint a híd két hídfőjében is hozzáfogtak a vágányfelújításhoz, ottjártamkor a híd budai hídfőjében a újbudai végállomások irányába egy óriási árok tátongott a sínek helyén, de a pesti hídfőben is áskálódtak.

A Móriczról a 47-es villamossal keveregtem át az Újbuda-központhoz, ahonnan a 4-es pótlóbusszal indult vissza a belvárosba.

A Corvin-negyedtől alig 15 perc alatt jutottam vissza a Margit híd budai lábához, ez az út zökkenőmentesen zajlott. A Margit hídnál kialakított ideiglenes végállomáson a villamosról leszállók a vágányokon sétálva érhetik el a pótlóbusz Bem Mozival szembeni megállóját (a megálló valójában egy ideiglenes peron).

Az indulás után nagyjából 2 óra 30 perccel érkeztem vissza a Széll Kálmán térre, összességében zökkenőmentes, dugómentes volt az utazásom (ami azért a hétfő lévén elég érdekes, de valljuk be, hogy sokat segít ezen a tényen az iskolaszünet).

Szokásomhoz híven pedig érkezzék erről is a videós utazás.

Aki azonban reménykedik abban, hogy augusztus 20-án végeszakad az idei körúti túrás-fúrásnak, azt ezúton el kell hogy szomorítsam, ugyanis augusztus 21-től 31-én éjfélig a körúti villamos a Corvin-negyedtől csak a Jászai Mari térig közlekedik, a pótlóbusz pedig a Széll Kálmán tértől a Nyugati pályaudvarig közlekedik. Majd 31-én 4:30-től szeptember 1-jén éjfélig a körúti villamos teljes vonalán (Széll Kálmán tér - újbudai végpontok) pótlóbuszok fognak közlekedni, végül szeptember 2-án kapják majd vissza a budapestiek a körúti villamos teljes, immár felújított vonalát!

Nagyjából ennyit a nagykörúti villamospálya-felújításának új üteméről.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestikozlekedesrol.blog.hu/api/trackback/id/tr1115018032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása