A budapesti közlekedésről a mindennapokba

Fűtés működtetése a BKK-járműveken a nyári melegben

2018. április 19. 22:50 - Farkas Bence Máté

Eddig azt gondoltuk, hogy a BKK a fűtést csak és kizárólag télen használja járművein, azonban ez manapság valahogy mégsem így van.Sokszor azt érezzük a BKK járatain utazva, hogy felszállás után azonnal szabályosan mellbe vágja az embert a - sokszor érzésre 35-40 fokos - hőmérséklet a buszban. Természetesen az ablakok kulcsra vannak zárva, mert így ugye az utazóközönség agyvize pillanatok alatt éri el a forráspontot. Egyesek szerint a legtöbb teljes fűtéssel üzemelő járgány a gazdagréti 153-154-es vonalakon koptatja az aszfaltot. Nos az a helyzet, hogy ezzel Én maximálisan egyetértek ugyanis az elmúlt 2,5 hétben 3 teljesen befűtött járgánnyal utaztam, ebből 1 a 153-ason, 1 pedig a 154-esen közlekedett. Ezekben a járgányokban Én legalább 35-40 fokot éreztem, ezért utazásaimat nagyrészt félig kidugott fejjel tettem meg.

Az első "hőgutás" utazásom 2018. április 6-án este 18:44-kor vette kezdetét a városhatár irányú Újbuda-központ M megállóban. Begördült az NCZ-566-os frsz-ú VOLVO 7000-es busz, majd felszállás után engem szabályosan mellbe vágott az az irdatlan hőség, mely a buszban uralkodott. Hála Istennek ezt az utazási komfortot (már ha lehet ezt így nevezni) "csak kb. 12-15 percig "élveztem", mert csak Újbuda-központ M és Kelenföld vasútállomás M között utaztam ezzel a szaunával.

A második ilyen utamra nem kellett sokáig tűkön ülnöm, ugyanis ez 3 nappal később, 2017. április 9-én már meg is valósult. Ez az utam az NCZ-546-os frsz-ú 153-as busszal valósult meg. Ez szintén VOLVO 7000-es típusú járgány volt. Az útvonal viszont kicsit változott a 3 nappal ezelőttihez képest, ugyanis ezzel a járattal Újbuda-központ M-től a Bocskai út - Bartók Béla út - Tétényi úton át a Bikás park M-ig utaztam. Hát nem tagadom, hogy nem tudtam dönteni, hogy ez, vagy pedig a 3 nappal ezelőtti utazásom volt-e a rosszabb. Bár azt hozzá kell tegyem, hogy ebben a szaunában "csak" 8 percet töltöttem. Kész felüdülés volt már a buszról való leszállás!

A harmadik utazásom pedig 5 nappal később, 2018. április 14-én délelőtt volt. Na itt már viszont korántsem kis rövidke útról volt szó, hiszen a szaunával az Astoria M és a Flórián tér között utaztam a 9-esen. A szauna pedig amely immáron harmadszor hőguta-közeli élményben részesített, az FKU-909-es frsz-ú VOLVO 7700A típusú csuklós volt. Igaz, hogy itt volt egy olyan "hiba" a rendszerben, amelynek következtében nem a felszállás után rögtön, hanem csak a Margit híd, budai hídfő H-nál vettem észre, hogy ezerrel nyomják a fűtést a járgányon, de az a igazság, hogy ebben a hőfokban még a 10-15 perc is sok volt, nemhogy a félóra!

Röviden ennyit a BKK járművein uralkodó fűtési problémákról!

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestikozlekedesrol.blog.hu/api/trackback/id/tr8813835304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása