A budapesti közlekedésről a mindennapokba

Utolsó kommentek:

ne olvasd el 2021.02.08. 07:34:44

én csak azt nem értem hogy miért olyan nagy fejlesztés az hogy egy pár éve nem használt felsővezetékrészt újra bekötnek. nyilván tök jó, meg nyilván nincs pénz semmire és a semminél ez is több, de

Bejegyzés: Troli a Baross utcában

fifibá55 2021.02.07. 12:51:24

Köszönöm a kiváló ismertetőt. Szüleim nagyon örültek, amikor megszüntették a villamost, mert az túl zajos volt, gyakran zavarta a pihenésüket. Én 8 évig utaztam naponta a Curia utcáig, és csak a Calvin tér volt izgalmas: ha ott kellett fékeznie és megállnia a trolinak, ahol vezetéke keresztezte a villamos felsővezetéket, akkor a vezető szólt, mi utasok leszálltunk és előrébb toltuk a trolit fél-egy méterrel..

Bejegyzés: Troli a Baross utcában

KissGecihuszár 2021.02.06. 20:10:51

@Postal Dude: Így igaz; a "legújabbkori" 89-es, azaz amelyik már a Blaha Lujza tér (Népszínház u) V.Á-n végállomásozott és ugye a Heim Pál kórháznál fordult vissza, nos ez részben járt közös útvonalon a 99-essel. Lásd: BKV 1983-as vonalhálózati térkép, melyért köszönet illeti a Hungaricana-t.
maps.hungaricana.hu/hu/BFLTerkeptar/4943/view/?bbox=2050%2C-3389%2C4346%2C-2484
Ami a jelenlegi trolihelyzetet illeti; jó lenne már végre elkövetni azt a "szentségtörést", hogy a környezetbarát trolik bevegyék Budát is, leginkább a legforgalmasabb 8E, 21, 21A, 22, 22A, 29, 11,111, 139 dieselbusz viszonylatokat kellene trolival kiváltani.

Bejegyzés: Troli a Baross utcában

Békássy Csaba 2021.02.06. 12:07:23

És még egy: az 1953. december 30-i megnyitáskor valóban nem volt elegendő trollibusz, ezért vegyesen közlekedtek az Ikarus-60 trollik és a (valamivel világosabb) piros színű Ikarus-60 autóbuszok.

Bejegyzés: Troli a Baross utcában

Békássy Csaba 2021.02.06. 12:03:28

Zugló és az Orczy tér között jelenleg is van megbízható kapcsolat: a 62-es villamos.

Bejegyzés: Troli a Baross utcában

Chris Colombo2 2021.02.06. 11:07:51

igazán átnevezhetnék már a trolik számozását, anno sztálin 70-ik születésnapja miatt indult a számozás 70-től...

Bejegyzés: Troli a Baross utcában

Postal Dude 2021.02.06. 11:05:31

Remek cikk, de egy lényegtelen kiigazítást tennék hozzá: A 89, 99-es busz nem egy járat volt 2 néven, hanem 2 külön járat. A 89-es is a Blaháról indult és a Golgota térig együtt ment a 99-es busszal. Utána nem kanyarodott rá a Vajda Péter utcára, hanem ment a Nagyvárad térre. Mivel útjának 2/3-a a 99-esével megegyezett, kevésbé fontos csatlakozási ponthoz vitt, hiszen a metrót egyszerűbben is el lehetett érni a Blaha-Kálvária tér között bárhonnan, utána meg a 23-as vagy 24-es villamossal a Golgota tértol a Nagyvárad tér egyszerűbb volt, gyakorlatilag senki nem használta csak a pro utasok! Természetesen mindig együtt járt a két busz, egymás után álltak be a megallókba. A pro utasok a 89-esre szálltak fel, hogy ne nyomorogjanak a 99-es buszon legalább a Golgota térig, ott meg átszaladtak a 99-esre! Gyakran beelőzte a 99-es buszt, mert kevesebb volt a fel-leszálló, ha pont elment a Blahán a 99-es, gyakran kapott még egy esélyt az ember, a Golgotánál már a 89-es volt elöl.

Bejegyzés: Troli a Baross utcában

Treff Bubi 2020.07.07. 22:55:08

A budai fonódó tapasztalatai alapján remélhetőleg elkerülhető lesz, hogy a villamosok minden megállóban két lámpaváltásig szobrozzanak.

Bejegyzés: Épül a pesti fonódó - II. rész

humorpalanta 2020.07.07. 21:45:03

@rozsomák: Mondanám, hogy egyszer állj ki a Haller sarkára és nézd meg magad, de sajnos jelenleg az építés miatt elég bonyolult. A lényeg az, hogy igen, van rá kereslet.

Bejegyzés: Épül a pesti fonódó - II. rész

rozsomák 2020.07.07. 19:27:36

@balkon-úr: Ha látnád, hogy a 3-as metró felújítása közben mi folyik - ahhoz képest a közvágóhídi végállomás maga a gyönyörök kertje.. :)

A Határ útnál embertömegeket vezetnek rá egy egy méter széles bicikliútra úgy, hogy az közben bicikliút maradt !! - tehát lehet vitatkozni egy sérülésnél, hogy ki a hibás, a gyalogos vagy a biciklis...

A pótlóbuszhoz eljutni - a másfél méter széles "járdán" ott áll keresztbe általában valamelyik "felújító" cég kocsija mert neki ott kell állnia, nem tud máshol...- a lófaszt nem tudna, van hely előtte, utána is, de neki direkt ott kell állnia, keresztbe a gyalogosoknak kijelölt úton... ...
Ez rendszeres !!

Nagyvárad tér... Leszállsz a metrópótlóról, és a metróhoz vezető járdán ott parkol egy "Felújító" erőgépe - a sofőr ott alszik a kormány mögött - mert neki szabad ott parkolnia !.
NEKED, mint gyalogosnak - értsd ezalatt a tömeget aki akkor menne a metró felé - van 40 centi helyed a járdán !!
Az oda és vissza iránynak összesen 40 centi !

Már bocs, de ehhez képest a 2-es végállomása maga a paradicsom !! :) :)

Bejegyzés: Épül a pesti fonódó - I. rész

rozsomák 2020.07.07. 17:42:12

Engem az érdekelne eme új járat bevezetése kapcsán - ami a Keletitől megy a Soroksári után fel a Jászai Mariig - hogy milyen forgalomszámlálás alapján jött ki az, hogy aki a Keletitől akar észak felé menni, az a 24-es vonalát választja, és majd a Soroksárinál észak felé akar menni.
És még csak véletlenül se a 4-es metróval a Vámházig, vagy a 2-sel a Deák, aztán a Kossuth tér felé....

Szóval ez hogy jött ki ? : )
Ugyanez érvényes az Orczi téren - Nagyvárad téren - felszállókra is..

Szóval végeztek-e valami forgalomszámlálást is - ki honnan merre megy ? - vagy csakis az építőipari lobbinak feküdtek le - persze jó pénzért ?.. :)

Bejegyzés: Épül a pesti fonódó - II. rész

2020.07.07. 17:40:27

Hol van Birca? Na mindegy, mondom helyette a hozzászólásomat a témához. Végre ezzel is bizonyítottá vált, hogy a liberalizmus elbukott.

Bejegyzés: Épül a pesti fonódó - II. rész

Coligny 2020.07.07. 17:06:24

Mit jelent az, hogy "megnyúltani"?

Bejegyzés: Épül a pesti fonódó - II. rész

Buchhalter 2020.07.07. 15:56:27

A 2-es villamos északi meghosszabbítása az valójában az értelmetlenül megszüntetett 15-ös villamos egy szakaszának a visszaépítése lenne.Talán 1977-ben számolták fel a vízfejű elvtársak?Egészen az Újpesti Megyeri csárdáig robogott.

Bejegyzés: Épül a pesti fonódó - II. rész

balkon-úr 2020.06.27. 20:31:30

Az átépítés alatt, legalább a Közvágóhídi végállomást (2, 24.) is megpróbálhatnák utasbaráttá tenni, esőben, vagy eső után 5-10 centis vízben, sárban kell átkelni a síneken, emelt szintű átkelő (zebra) nélkül, ijedten figyelni, hogy nem indul-e el a villamos. A 23 as buszcsalád jelentős tömegeket ereszt a villamosokra, megérdemelnék az utas tömegek a normális átkelést ( az 1-es villamost is ezen a rettenetes átjárónak nem nevezhető átkelőn keresztül közelítik meg az utasok.) De ezt jelenleg az utasokon kívűl senkit nem zavar, bőben elég a jegybevétel, mint általában mindig, tesznek az utasok érdekére, biztonságára, kényelmére.

Bejegyzés: Épül a pesti fonódó - I. rész

Buchhalter 2020.06.27. 19:46:01

@humorpalanta: A Bajcsyn lenne hely a síneknek.DE az a szakasz az 1-e villamos meghosszabbítása ami tán 1, 5 km volt és 4 megálló 8 milliárdba került.Itt lenne egy felüljáró bontás:mai árakon simán lenne 12 milliárd.

Bejegyzés: Épül a pesti fonódó - I. rész

humorpalanta 2020.06.27. 18:43:30

@consul: @Buchhalter: Eredetileg az első ütem lenne, de mivel drágább és több építéssel jár, ezért eltolódott. A Deák tér és a Lehel tér összekötése villamossal a Bajcsy-Zsilinszky úton keresztül. Ez egyébként már korábban létezett, csak a metróépítés után megszüntették. Ehhez még az kell, hogy a Nyugatinál eltüntessék a felüljárót.

Csepelre akkor mehet majd villamos, ha a Munkáskörút folytatásaként elkészül az Alberfalvi-híd, ugyanis a jelenlegi Gubacsi-híd túl szűkös.
A jelenlegi terv az, hogy a 2-es villamost összekötik az 51-essel és így lehet majd Pesterzsébetről villamossal bejutni a városba. Az senkit nem érdekel, hogy ez egy össze-vissza kóválygó villamos lenn, ami egyszerűen nem versenyképes, de Vitézyék ránéztek a térképre és kitalálták, úgyhogy meg kell csinálni, mint a 9-es busz trolisítását, ami 80%-ban villamosvágányok mellett haladna...

Bejegyzés: Épül a pesti fonódó - I. rész

//VV\ 2020.06.27. 08:41:18

Figyelj, komolyan mondom vicc, hogy a képeket úgy töltöd fel, hogy nincsenek elforgatva.

Bejegyzés: Épül a pesti fonódó - I. rész

Buchhalter 2020.06.27. 08:06:36

Lehet még valamit tudni a Pesti fonódó többi tervéről? Bár kellenének teljesen új ,vagy visszaépített pályák.Pesterzsébet rászorulna egy kis fejlesztésre.Mintha papíron lennének erre tervek.Sőt,Csepel és Pesterzsébet összekötése villamossal. Vagy A Thököly úti villamos.A 4-es metró tovább fejlesztésével ellentétben fele harmada árból kijönne.

Bejegyzés: Épül a pesti fonódó - I. rész

igazi hős 2020.06.27. 00:26:00

@icipici lencsilány: "Ha szeretnéd, hogy komolyan vegyenek, kerüld" a tartalom nélküli hozzászólásokat. Egyébként még legalább 3 hiba van, amiket nem vettél észre. Ha már grammarnáci az ember, legyen alapos, különben csak magát járatja le!

Bejegyzés: Épül a pesti fonódó - I. rész
süti beállítások módosítása