A budapesti közlekedésről a mindennapokba

Újabb Combino-pótlás a Nagykörúton

2019. június 29. 12:28 - Farkas Bence Máté

Az idei nyári vakáció kitörésével egyidejűleg újabb, egész nyáron át, két ütemben folyó felújítás kezdődött a Nagykörúton. 

A mostani felújítás keretében áskálódnak a körúti villamos ferencvárosi szakaszán, ezért a villamosok a Széll Kálmán tér felől csak a Corvin-negyedig járnak. Ezen a szakaszon legutóbb a '90-es években végeztek el nagyszabású felújítást, úgyhogy ennek már éppen ideje volt errefelé. Én 1 héttel ezelőtt, június 22-én jártam be a körúti villamosvonalat oda-vissza. Nézzük, mit is tapasztaltam!

A bejárást északról délre haladva teljesítettem, tehát a Széll Kálmán térről indultam a Corvin-negyed felé. Már ezen a szakaszon is gomba módjára nőnek ki a súlyosabbnál súlyosabb pályahibák, most Én kettőt említenék meg, mindkettő a Corvin-negyed felé menetben található: az egyik a Margit körút és a Horvát utca csomópontban lévő kanyarban található, itt 10-es lassújel van kitűzve, a másik pedig a Margit híd budai hídfőjében, itt szintén 10-es lassújel van érvényben. Jó hír viszont, hogy július közepétől (nem tudni még pontos dátumot) itt is felújítás kezdődik a tanszünet végéig, így a dél-budai szakasz mellett itt is pótlóbuszozni kell majd a villamosok helyett.

25 perces villamosozás követően érkeztem el a Corvin-negyed ideiglenes végállomásra, ahonnan az újbudai végállomások felé pótlóbuszok járnak tovább.

Innen a 6-os pótlóbusszal indultam a Móricz Zsigmond körtér felé. A pótlóbuszról feltűnt, hogy a Nagykörút ferencvárosi szakaszának villamospályája szinte teljesen fel van dúlva a Corvin-negyed és a Mester utca között + felújítják a körútról a Mester utcába kanyarodó üzemi vágányt is. Az viszont szomorú, hogy a villamosvonal újbudai szakaszain (a 4-es és a 6-os vonalak önálló részein) nem végeznek semmilyen felújítási, átépítési munkát. 

Visszafelé a 4-es pótlóbusszal utaztam Újbuda-központtól a Corvin-negyedig. Ezen út alatt feltűnt, hogy az előbbiekben említett, Mester utcai üzemi vágány felújítása miatt a Mester utcánál egy rövid szakaszon a villamosvágányokra terelik a forgalmat. A Corvin-negyednél egy érdekességre lettem figyelmes, mégpedig az újbudai végállomásokról érkező pótlóbusznak a Corvin-negyednél rögtön 2 megállója van: a járatok egyszer a Corvin-sétánynál, majd pedig a Pál utcánál állnak meg, az utastájékoztató viszont a Mester utca után mondja be, hogy a Széll Kálmán tér felé közlekedő villamosokra az ezt követő, tehát a Pál utcai megállónál szállhatnak át kényelmesen. Fontos információ a villamosról a pótlóbuszra, vagy éppen a pótlóbuszról a villamosra átszállóknak, hogy az ideiglenes végállomást kizárólag a Pál utcai gyalogátkelőhelyen keresztül lehet elérni illetve elhagyni azt. img_20190622_102206.jpg

A visszafelé menetben a villamos rendben visszaérkezett a Széll Kálmán térre, ahol még sikerült egy pár villamost lencsevégre kapni.

Végül a fotók után pedig következzék az utazás videós változata. 

További hasonló bejegyzésekért kövesd Facebook-oldalunkat, a hasonló videókért iratkozz fel a YouTube-on!

 

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestikozlekedesrol.blog.hu/api/trackback/id/tr4514917000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2019.07.01. 06:56:28

Nem tudom, mi a fenéért nem lehet ezeket a felújításokat, egy lépésben normálisan megcsinálni, hogy utána 30 évig ne kelljen csesztetni azt a kurva villamost, miért kell minden nyáron toldozgatni-foldozgatni ?

konrada 2019.07.01. 10:00:57

@midnight coder:
Pedig nem olyan bonyolult:
A 4-6 a világ egyik legforgalmasabb villamosvonala nagyon rövid követési idővel, és extra hosszú szerelvényekkel.
Mivel a körúton megy, a sínágyazatot úgy kell megcsinálni, hogy az képes legyen az egyéb járműforgalmat is elvinni, azaz nem lehet talpgerendás, rezgést jól csillapító kőágyazatos vágányokat építeni.

Ezért ez a nagy terhelés - nehéz szerelvény, sűrűn, illetve a betonlemez ágy (főleg ahol még paneles, emiatt billegős) a sínek gyors kopását idézik elő.

A szükséges csere (amíg végig nem érnek az öntött ággyal) idő- és helyigényes.
Ezért csinálják ezt a felújítást a legkevésbé forgalmas, nyári hónapokban, és csak akkora hosszban, amennyi azalatt biztosan elvégezhető.

...persze ha körbe is érnek, a sínek a nagy terhelés miatt továbbra is kopni fognak, de az öntöttágyas technológiánál már sokkal nagyobb időtávlatban lesz szükség csak aljzatcserére, a sínek cseréje adott menetrend szerint szakaszonként 1-2 héten belül - jóval kisebb forgalomkorlátozással megoldható lesz.

Európai téridő 2019.07.01. 11:15:30

@konrada: Főleg, ha nem olyan gyatra minőségben készül el, mit az 1990-es években történt felújítás idején, ami a sokkal könnyebb csatolt Ganzokhoz volt (alul)méretezve.

metal · http://electric.blog.hu 2019.07.01. 11:36:37

Bocs, de ez a háttér kiégeti a szemem, nem olvastam el. Meg kellene nézni a művedet, mielőtt publikálod!

2019.07.01. 11:58:48

apjuk f.szát! tavaly is fel volt b.szva az egész!

2019.07.01. 11:59:47

arról nem beszélve hogy mint amúgy az összes többi útépítésen/felújításon senki nem csinál semmit, csak támogatják a lapátot meg nagyokat kortyolnak a rakétába.

konrada 2019.07.01. 12:19:32

@➊:
Akkor ott a helyed!;))

midnightcoder2 2019.07.01. 12:49:07

@konrada: Ezek szerint a nagyobb nyugati metropoliszokban is állandóan építik a villamossíneket ?

konrada 2019.07.01. 13:23:15

@midnightcoder2:
Nem. Olyan nagy forgalmú belvárosi villamos nincs, mint a 4-6-os, ott kiváltották metróval.
(Budapesten is azt kellett volna csinálni, de mivel a nyomvonala egy feltöltött folyómeder, az akkori technológiára nem volt pénz, most meg már nem lehet megcsinálni, mert olyan zsúfolt mind a felszínen, mint a föld alatt.)

konrada 2019.07.01. 13:27:14

@nicolasito:
A Petőfi-híd 2 sávos.
50%-os kapacitáscsökkentés esetén oly mértékben bedugítaná a várost, hogy több időt veszítene a busz, míg odáig érne, mint amennyit nyerne azzal, hogy hídon buszsávon mehetne.

2019.07.01. 14:14:10

@konrada: mármint mire gondolsz? van nekem saját munkám, ahol igenis teljesíteni kell. ha én is a f.szomat húznám álló nap, akkor nem lenne. nem kötelező senkinek pályamunkásnak menni, de ha már annak ment akkor szerintem lássa el a munkáját és ne ücsörögve nézzen ki a fejéből nap nap után és akkor talán legjobb esetben is harmada lenne egy ilyesmi "munkavégzés".

konrada 2019.07.01. 14:24:37

@➊: Pedig kipróbálhatnád, mielőtt bírálsz.
...mert biztosan van olyan, aki a te munkádat is f.szhúzogatásnak látja.
(Ha csak nem gyártósoron vagy darabbéren. Arról mindenki meg tudja állapítani, hogy most pont mit csinál. ...mert ha irodában, akkor magyarázd majd el a pályamunkásnak, hogy te megállás nélkül rángatod az istrángot, míg ő csak a f.szát..;)

konrada 2019.07.01. 14:27:12

@➊:
...ja és még annyit: pont azért javasoltam, mert qrvára nehéz még az ilyeneket is találni, ezért neked ott nagy karriered lenne a 3x-os termelékenységeddel..;)

moonlight777 2019.07.01. 14:35:10

nekem annyira elegem van már abból, hogy Bp egyik pontjáról a másokra csak 20 átszállással lehet eljutni, aztán csodálkoznak hogy mindenki autózni akar....

KissGecihuszár 2019.07.01. 18:25:23

Istenem, ezt a sok hisztis, elkurvult, bugris vízfej tölteléket, mégis ki a faszomnak képzelitek ti magatokat, he?? Igen, azért kell minden évben 1-1 SZAKASZT felújítani a 4-6 vonalon, mert ez a túlburjánoztt, túltöltött vízfej megköveteli az 1 perces követést, s mert 2005-ben nem volt más, csak a világ legnehezebbjeként elkönyvelt Combino, mely a jó kis kerekeivel és a legnagyobb tengelyterhelésével a legprofibb síngyilkos,
s ha ez még nem lenne elég, ismét pöcsrohasztó 37C fok van a vízfejben, mely a körúton a hőt visszaokádó aszfalt és épületek miatt van bőven 50C is, ezért a nagypanel ágyazatú vágányok 3-4 évente mennek szarrá. Ha rajtam múlna, füvesített lenne az egész 4-6 villinger pálya, aztán a mentők, a yard, tűzoltók, egyéb kéklámpások mennének szépen a forgalmi sávokon, a sok kretén, még szarni is kocsival járó pedig eltakarodna ezek útjából a halál f@szára!
Elkúrt vízfej!
süti beállítások módosítása